Wydział Komunikacji w dobie pandemii
Pracownicy Wydziału załatwiają sprawy zaliczane do najpilniejszych po uprzednim umówieniu się telefonicznym, korzystając także z wywieszonej przy wejściu do budynku skrzynki, za pośrednictwem której interesanci dostarczają niezbędne dokumenty:
– rejestracja pojazdów nowych, sprowadzonych z zagranicy,
– wycofanie samochodów ciężarowych z ruchu,
– wyrejestrowanie pojazdu oddanego do demontażu, po uzasadnieniu istotnej potrzeby dla klienta.
Drogą elektroniczną załatwiane są sprawy zgłoszeń sprzedaży pojazdu lub nabycia pojazdu, a także inne istotne dla klientów, jak np. udzielanie informacji o następnych badaniach technicznych pojazdu.
W uzasadnionych przypadkach Wydział wydaje prawa jazdy oraz udziela zezwoleń na pojazdy uprzywilejowane. Odnośnie transportu drogowego wydawane są zezwolenia na pojazdy nienormatywne lub inne związane z transportem.
Od początku roku Wydział Komunikacji i Transportu wydał ok. 3900 decyzji związanych z rejestracją pojazdów, prawami jazdy, czy też transportem drogowym.
an, pd